Bilo da ste već godinama vlasnik privatnog biznisa ili da tek planirate da uplivate u preduzetničke vode, čitanjem razvnovrsne poslovne literature i te kako možete poboljšati pojedine aspekte poslovanja i proširiti znanja iz mnogih oblasti. Istina je da mnogi uspešni ljudi u svojim dnevnim ritualima određeno vreme posvećuju čitanju i pored ogromnog broja obaveza koje imaju u toku dana.

Pet korisnih knjiga za preduzetnike

Bez obzira na to da li imate razvijenu čitalačku naviku ili ne, konsultovanje stručne literature vam može pružiti pregršt kornisnih informacija o različitim tehnikama prodaje, upravljanja ljudskim resursima, investiranju, upravljanju vremenom i menadžemntu, a stečena znanja možete implementirati odmah. Zbog toga vam u nastavku teksta predlažemo pet korisnih knjiga za preduzetnike koje se čitaju u jednom dahu.


1. “Umetnost prodaje”, Zig Zigler

U knjizi „Secrets of Closing the Sale“, prevedene kao „Umetnost prodaje“, Zig Zigler tumači važnost izgradnje odnosa s klijentima i objašnjava kako da postignete cilj. Zigler je jedan od renomiranih pisaca i motivacioih govornika, a takođe je autor i čuvenih bestselera poput “Rođen za pobedu” i “Vidimo se na vrhu”. Pored toga, većinu njegovih motivacionih govora možete pronaći i na sajtu „YouTube“, koji zaista mogu predstavljati sjajan izvor ispiraciije pre odlaska na posao.

“Postoji pet osnovnih razloga zašto ljudi neće ništa kupiti od vas: nemaju potrebe, novca, volje, želje ili poverenja. Budući da će vas bilo koji razlog ili izgovor koštati prodaje, a ni kupac neće moći da profitira od benefita koje bi imao da je proizvod kupio od vas, propuštena prodaja predstavlja gubitak je i za kupca i za prodavca.”


2. “Svi marketinški stručnjaci su lažovi”, Set Godin

Ova knjiga je idealna za sve one koji se bave marketingom ili planiraju karijeru u ovoj oblasti. Autor se u njoj bavi pripovedanjem kao marketinškim alatom, te kroz primer naslova svoje knjige objašnjava na koji način ono deluje, kako mu se pravilno posvetiti, kao i zbog čega ono postaje sve važnije u današnjem svetu oglašavanja. Set Godin je prepoznatljiv po jednostavnom stilu pisanja koji drži pažnju, a kroz njegova dela su obrađene brojne aktuelne i korisne teme u oblasti marketinga.

“Dobra priča je izvor pravog potrošačkog zadovoljstva. Ona je izvor rasta i dobiti, ali i budućnosti vaše organizacije. Evo zbog čega to deluje: zbog bezrezervne predanosti i potpunog prihvatanja kojim ćete pričati i živeti svoju priču. Kako je voda „Fidži" postala jedna od najuspešnijih marki flaširane vode u Sjedinjenim Američkim Državama, mada je istovremeno i među najskupljim? Da li je zaista toliko ukusnija i hranljivija? Naravno da nije. „Fidži" pobeđuje jer njena boca nudi svoju priču.”


3. “Kako lagati statistikom”, Darel Haf

Iako je knjiga objavljena još 1954. godine, najbogatiji čovek na svetu, Bil Gejts, tvrdi da je ona danas relevantnija nego ikada. Naime, jedan od najuspešnijih ljudi na svetu, uvrstio je ovu knjigu od 150 strana u svoju listu knjiga koje morate pročitati tokom leta, jer nije nimalo zastarela, već naprotiv, učiniće da se osećate pametnijim i skeptičnijim o stvarima koje čitate. Kniga je veoma jednostavno napisana, bez ikakvih statističkih formula ili definicija, jer, na kraju krajeva ni sam autor nije statističar. Kaže se da postoje 3 vrste laži: laž, prokleta laž i statistika. A da li je to zaista tačno, otkrićete u ovoj interesantnoj knjizi.

“U Americi upotreba prividnih brojki doživljava veliki procvat svake četvrte godine. To nije dokaz za cikličnu prirodu tih brojki, već samo pokazuje da je došlo vreme predsedničke kampanje.“


4. “Talenat je precenjen”, Džef Kolvin

Ova sjajna knjiga predstavlja odlično motivaciono štivo za sve one koji startuju sa biznisom, ili imaju izvesnih poslovnih problema za koje trenutno ne vide rešenje. Džef Kolvin u knjizi savršeno objašnjava da uspeh ne dolazi kao posledica talenta, niti kao posledica zalaganja. Ono što je zaista presudno jeste „promišljeno vežbanje“. Utemeljena na naučnim istraživanjima, ova knjiga otkriva tajne ostvarivanja vrhunskih rezultata i pokazuje na koji način bi trebalo primeniti ta načela. U knjizi su dati primeri ljudi koji su postigli veliki uspeh posredstvom “promišljenog vežbanja” poput Bendžamina Frenklina, komičara Krisa Roka, zvezde američkog fudbala Džerija Rajsa, i vrhunskih rukovodilaca Džefrija Imelta i Stivena Bolmera.

"Darovitost koju poseduju oni najuspešniji uopšte nije to što mislimo da jeste. Ona zacelo nije dovoljna da se objasne dostignuća takvih ljudi – pod uslovom da ta nadarenost uopšte postoji."


5. „Najveći trgovac na svetu“, Og Mandino

Knjiga „Najveći trgovac na svetu“, autora Oga Mandina, prvi je put objavljena 1968. godine i bavi se navikama nasuprot tehnikama prodaje. Mandinax, bivši predsednik „Success Unlimited Magazin-a“, smatra se jednim od najčitanijih i najinspirativnijih „self help“ autora na svetu, a takođe je dobitnik brojnih svetskih priznanja i nagrada. Saveti koje daje u knjizi „Najveći trgovac na svetu“ integrisani su u priču o Hafidu, siromašnom dečaku koji se brine o kamilama i koji postiže uspeh kroz deset drevnih svitaka. Knjiga predstavlja idealno štivo za sve one koji su u potrazi za motivaocionim savetima.

“Zapravo, jedina razlika između onih koji nisu uspeli i onih koji jesu, leži u njihovim navikama. Dobre navike ključ su svakog uspeha. Loše navike otključavaju vrata neuspeha. Stoga, prvo pravilo koje ću poštovati, koje prethodi svim ostalim je - stvoriti dobre navike i postati njihov rob”.