Novi izvozni poslovi vredni više od 15 miliona evra, bilans su ovogodišnjeg nastupa 11 kompanija iz Srbije na najvećoj izložbi prehrambene industrije u Rusiji i Zajednici Nezavisnih Država (ZND).

Na sajmu „Prodekspo“ ugovoreni poslovi za 15 miliona evra

Uskoro će put Rusije krenuti nove isporuke naših mlečnih i mesnih proizvoda, prerađenog - smrznutog i sušenog voća i povrća proizvedenih u Srbiji. Da su srpski proizvodi veoma traženi i cenjeni u Rusiji, potvrđuje i odlična prodaja belih sireva i sirnih namaza, gde u pojedinim segmentima zauzimaju i do 25 odsto ruskog tržišta.

Tokom trajanja sajma Prodekspo u Moskvi predstavnici naših kompanija imali su više od 500 sastanaka sa partnerima iz Rusije i ZND zainteresovanim za još veći uvoz srpske hrane.

„Tržište Rusije i ZND je velika izvozna šansa za srpsku prehrambenu industriju. PKS je, i pored svih izazova koje su nosili sa sobom pandemija koronavirusa i oscilacija i pad ruske nacionalne valute povodom situacije sa cenom energenata u okviru dogovora OPEC+, krenula u promociju srpske privrede u svetu, a odlični rezultati na sajmu Prodekspo pokazuju da smo u tome uspeli“, ističe Dejan Delić, direktor predstavništva PKS u Moskvi.

Tradicionalno odličan nastup

U okviru Nacionalnog paviljona Srbije proizvodne programe i izvozne kapacitete predstavile su Mlekara Šabac, Mlekara Ub, Imlek, Karneks Vrbas, Industrija mesa Topola, Masli, Zlatiborac, ITN Grupa, Master Fruts, Mambikom Agrar, i Miraks Agrar.

Zlatna i srebrna medalja za VODAVODU i Gorki list

Na sajmu u Moskvi VODAVODA osvojila je zlatnu medalju za Najbolju vodu, a Gorki list srebrnu za Najbolji proizvod.

„VODAVODA i Gorki list su internacionalni brendovi domaćeg porekla, prisutni na tri kontinenta. Nagrade koje smo osvojili u Moskvi su ne samo velika čast, već i svojevrstan trijumf kvaliteta srpskih proizvoda na globalnoj sceni“, istakao je Vojin Đorđević, kreator i osnivač brendova VODAVODA i Gorki list.