Javni prevoz Savom i Dunavom počinje do kraja naredne godine na dva putnička broda, da bi 2024. i 2025. godine u saobraćaj bila pušteno još po četiri broda svake godine, ukoliko ovu odluku potvrdi novoizabrana Skupština grada Beograda, izjavio je Goran Vesić, zamenik gradonačelnika Beograda.

Javni prevoz na rekama do kraja 2023. godine


– Beograd će imati dve linije za javni rečni prevoz, crvenu i plavu. Crvena linija od Bloka 45 do SRC „Milan Gale Muškatirović” biće puštena u tri faze, odnosno tri godine. Faza A: Blok 70 – Ada Ciganlija – TC „Galerija” – Brankov most, Faza B: Blok 45 – Blok 70 – Ada Ciganlija – TC „Galerija” – Brankov most i Faza C: Blok 45 – Blok 70 – Ada Ciganlija – TC „Galerija” – Brankov most – Beton hala – SRC „Milan Gale Muškatirović”. Plava linija od Borče do Ade Huje biće takođe puštena u tri faze, odnosno tri godine i to su Faza A: Zemun kej – SRC „Milan Gale Muškatirović”, Faza B: Borča – Zemun kej – SRC „Milan Gale Muškatirović” i Faza C: Borča – Zemun kej – SRC „Milan Gale Muškatirović” – Ada Huja. Građanke i građani Beograda koristiće rečni javni prevoz na isti način i pod istim uslovima kao što u okviru ITS funkcionišu linije ostalih podsistema javnog linijskog prevoza putnika, autobuski, tramvajski, trolejbuski, što znači da će i na ovim linijama važiti BeoGRADSKA kartica – rekao je Goran Vesić, gostujući u jutarnjem programu TV Prva

On je precizirao da je na tenderu za izbor partnera Grada Beograda pobedila kompanija „Beoreka”, a da je javni tender trajao 52 dana, od 30. decembra 2021. godine do 21. februara.2022. godine.

– Beograd ima skoro dve stotine kilometara rečne obale na dve velike evropske reke. Neverovatno je da obale ne samo da nisu bile uređene i povezane sa gradskim jezgrom nego da reke nisu korišćene za javni prevoz. Skoro osam godina sam se borio da se stvore svi normativni preduslovi da Beograd dobije rečni prevoz. Sada smo u tome uspeli za bolji i kvalitetniji javni prevoz koji je ekološki prihvatljiv – rekao je Goran Vesić.