Pisanje biografije

CV je radna biografija koja ima za cilj da Vas predstavi poslodavcu u najboljem svetlu. Bez obzira da li ste u potrazi za prvim poslom ili da zbog boljih uslova i novih izazova želite da promenite trenutni posao, CV je osnovni vid komunikacije sa potencijalnim poslodavcima. Stoga je najvažnije da CV bude jasan, sistematičan i pregledan, koji kao takav treba da predstavlja valjan dokaz Vašeg obrazovanja, dostignuća i sposobnosti za obavljanje određenog posla.

Osnovni cilj sastavljanja CV-a jeste da privuče pažnju poslodavca i da Vas učini interesantnim kandidatom. Odnosno, CV treba da bude tako napisan da već pri prvom pogledu poslodavac može da uvidi da ste Vi prava osoba za planirano radno mesto.

Saveti:


1. Lični podaci

Neka bude jednostavno - ime i prezime, broj telefona, e-mail, datum rođenja i adresa. Ne morate da dodajete svoj bračni status, koje ste veroispovesti i ni slučajno tu ono čuveno: “Vozačka dozvola B kategorije”. Ukoliko imate blog ili profil na poslovnoj društvenoj mreži linkedIn, možete dodati web adresu kako bi se potencijalni poslodavac što bolje upoznao sa Vama.


2. Fotografija

Ovde mnogi greše. Iako je, naravno, bitnije Vaše iskustvo i obrazovanje, na onog ko učestvuje u procesu regrutovanja kandidata važan utisak ostaviće i Vaša fotografija, pa joj obavezno posvetite pažnju. Sigurno Vas neko može fotografisati baš za tu svrhu. Budite nasmejani, prikladno obučeni (po mogućnosti nešto svetlijih boja), jednostavno u svom najboljem izdanju. Nikako ne možete da stavite fotografiju sa svadbe, sa nečijom isečenom rukom, fotografiju koja je mutna ili na primer sa frizurom ili bojom kose koju trenutno nemate. Ma koliko se ulepšali, bitno je da Vas i prepoznaju kada dođete na razgovor.


3. Obrazovanje

Uvek krećete od poslednjeg stepena obrazovanja. Ukoliko ste završili fakultet napisaćete:

Na primer:

dipl. ekonomista

Ekonomski fakultet u Beogradu, smer marketing

a potom sa desne strane vremenski period studiranja (na primer 2007-2011).

Potom ćete ispod navesti srednju školu:

Ekonomski tehničar

Druga ekonomska škola u Beogradu (2003-2007)


4. Radno iskustvo

Ovo je vrlo važan deo. Ako mislite da je Vaše radno iskustvo vrednije od obrazovanja, možete ga pozicionirati pre njega. U ovom delu navodite firme u kojima ste radili ili imali praksu. Sledite isti princip kao kod obrazovanja, ali ovaj put opisaćete i svoje radne aktivnosti.

ime kompanije“ (oktobar 2007- septembar 2011)

Account manager

⦁ Vođenje poslovne komunikacije sa klijentima

⦁ Planiranje, organizovanje i unapređenje saradnje sa klijentima

⦁ Predlaganje i implementacija promotivnih akcija i reklamnih kampanja sa timom saradnika

⦁ Priprema ponuda i pregovori sa klijentima

Opis poslova treba da pišete u istom stilu. Ne bi trebalo da pišete: “organizovao sam…”, već sve svoje obaveze pišete uopšteno kao radne zadatke koji su podrazumevani na toj poziciji. Ukoliko želite, možete da pomenete specifične značajne projekte na kojima ste radili.


5. Strani jezici

Ukoliko znate strane jezike, navedite koji su u pitanju i ocenite govor, pisanje i čitanje. Pokušajte da budete realni jer ne želite da se na intervjuu ustanovi da ste lagali. Takođe, ukoliko imate određene sertifikate navedite ih, kao i nivo koji ste dostigli (npr Engleski jezik, TOEFL...).


6. Rad na računaru

Ovo je nešto što se podrazumeva, ali je ipak potrebno da navedete na kom nivou koristite računar, koje programe umete da koristite i da li imate neke sertifikate iz ove oblasti (Najpoželjniji univerzalni program MC office, koji sadrži Word,Excel...). Ukoliko posedujete znanje iz programskih jezika ili operativnih sistema, takođe navesti.


7. Lične osobine

Navedite nešto što vas karakteriše. Ipak, pokušajte da ne preterujete, jer se ovde najčešće ponavlja nekoliko stvari kao što su: komunikativan, kreativan, sposoban za rad pod pritiskom i slično. Razmislite šta Vas to izdvaja i navedite svoje osobine koje biste povoljno iskoristili za tu poziciju.


8. Hobi, interesovanja

Ovde svi obično navedu putovanja, muziku i slično. Kao i kod ličnih osobina, pokušajte da to malo personalizujete, a ukoliko nemate šta da navedete, preskočite ovaj deo.


9. Preporuke

Ukoliko imate napisane preporuke profesora, mentora ili bivših poslodavaca, onda je poželjno navesti ih u CV. Pri tom se navode podaci kao što su ime i prezime davaoca preporuke, njegova pozicija i organizacija u kojoj je angažovan ili se pak može samo navesti da su preporuke dostupne po zahtevu (što je najčešće sasvim dovoljno).


Dodatni saveti:

Pokušajte da prilagodite svoju biografiju svakom poslodavcu. Svaki oglas je različit i svaki iziskuje posebne uslove , a poslodavci će umeti da prepoznaju i cene Vaš trud. Nakon završenog pisanja, najvažnije je da detaljno pročitate i analizirate svoj CV. Prilikom čitanja CV-a potrudite se da CV analizirate iz ugla poslodavca. Postavite sebe u poziciju da CV čitate prvi put i pronađite sve razloge zbog kojih biste zaposlili sebe. Tek onda kada budete potpuno zadovoljni i smatrate da CV u potpunosti ispunjava Vaša očekivanja, možete CV poslati poslodavcu.

Vrući poslovi






Klub poslodavaca
Poslodavaci

   




- - - - - - - -   Partneri   - - - - - - - -
www.aiesec.org.rs/o-aiesec-u/kancelarije/kragujevac
www.nsz.gov.rs/live/trazite-posao/svi-poslovi
www.online.it-konekt.com
www.karijera.bos.rs
www.portalmladi.com
www.poslovi.ba
www.kancelarijazamlade.rs
www.razvojkarijere.uns.ac.rs