U potrazi za poslom i dobrom zaradom mnogi mladi se otisnu na daleke destinacije prekookeanskim brodovima. U poslednje vreme pojavili su se slični oglasi, ali za poslove na rečnim kruzerima. Mladi su nepoverljivi, a Ana Anastasija Ćetković, regionalni menadžer za centralnu i istočnu Evropu u jednoj velikoj američkoj kompaniji tvrdi da taj posao ima mnogo više prednosti, a da je zarada slična.

Rečni kruzeri: Zaradite i do 3.000 evra mesečno, evo kako da se ukrcate i koga traže

U potrazi za poslom i dobrom zaradom mnogi mladi se otisnu na daleke destinacije prekookeanskim brodovima. U poslednje vreme pojavili su se slični oglasi, ali za poslove na rečnim kruzerima. Mladi su nepoverljivi, a Ana Anastasija Ćetković, regionalni menadžer za centralnu i istočnu Evropu u jednoj velikoj američkoj kompaniji tvrdi da taj posao ima mnogo više prednosti, a da je zarada slična.

Prema njenim rečima, ugovori se obično potpisuju na šest meseci, a najčešće se plovi koridorom Rajna – Dunav – Majna pa sve do Elbe. Osoblje se lako regrutuje, nekada se kandidati kontaktiraju čak i putem skajpa kako ne bi morali da idu u inostranstvo na razgovor, a među najtraženijim zanimanjima su kapetani i inženjeri, zatim kuvari, konobari i sobari.


- Zanimljivo je to da za razliku od onih prekookeanskih, na rečnim brodovima lako može da se napreduje. Sve zavisi od zalaganja i to kompanije poštuju. Nekada se ljudi zaposle kao perači sudova samo da uđu na brod pa svojim zalaganjem i dodatnom edukacijom koju nudi kompanija dođu i do visokih pozicija – tvrdi Ćetkovićeva.


Kaže da Srbi važe za dobru radnu snagu, a zanimljivo je i da na rečnim turama poslodavci podstiču zapošljavanje parova zato što smatraju da takvi radnici ne prave nikakve probleme, jer je uvek lepše i lakše u dvoje.


- Ono što mlade najviše interesuje jesu plate, a one se kreću od 800 evra za perače sudova do 1.500 evra za konobare i svi dobijaju bakšiš, tako da na kraju to ispadnu veoma lepe sume – ističe Ćetkovićeva uz napomenu da platu diktira i radno iskustvo, koje nije obavezno, ali i znanje stranih jezika koje je neophodno za dobijanje posla.


To nam je potvrdio i Novosađanin Goran Šarčević, koji radi na rečnom kruzeru kao konobar.


- Ja sam uz preporuke iz jednog hotela došao na brod i moja plata je 1.200 evra, ali sa bakšišom dobijem oko 2.000, čak i 3.000 evra. Kod nas se bakšiš podrazumeva i to putnici znaju, a da bi ga imali svi stavljamo ga u zajedničku kasu. Kasnije ga delimo na osnovu poslova koje obavljamo. Neko dobije veći, neko manji procenat, ali tako ga dobije i perač sudova koji nema kontakta sa gostima, pa su svi zadovoljni – priča nam Goran.


Kaže i da mu više odgovara to da je blizu kuće i to što ima plaćeni godišnji odmor, pa i slobodne dane ukoliko mu zatrebaju.


- Ipak, nije to lak posao. Radi se udarnički, nekada i po 10 sati. Desi se da se neko od kolega razboli, povredi ili mora da ode, pa onda mi drugi preuzimamo njegov posao zato što su posade male. Ipak, sve se to na kraju isplati – uz osmeh zaključuje Goran i kaže da bi taj posao preporučio svima, pogotovo mladima.


Brojne kompanije regrutuju za poslove na rečnim kruzerima


Ana Anastasija Ćetković tvrdi da oni uporni mogu da dođu do posla preko mnogih kompanija.


– Najveće su Avalon - River Advise, Uniworld, Scenic, Ventage, Viking, Grand Circle i AMA Waterways - poručuje Ćetkovićeva. Na njihovim sajtovima uvek ima oglasa i dovitljivi svoju sreću u potrazi za poslom mogu tamo oprobati.