Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je danas kolektivne ugovore sa sindikatima i poslovodstvom četiri železnička preduzeća, koji će omogućiti bolje uslove rada za 11.228 zaposlenih na železnici.
Mihajlović je podsetila na to da su zaposleni na železnici prošli kroz teške periode u prethodnih 30 do 40 godina i u svim tim teškim periodima bili su odgovorni prema svom preduzeću i državi.
Sve što smo radili u prethodne tri godine, radili smo zajedno, i ako postoje radnici kojima treba da se poklonim, to su sigurno radnici na železnici, naglasila je ona.
Predsednik Sindikata železničara Srbije Dragan Ranđelović izrazio je zahvalnost Ministarstvu i Vladi Srbije na potpisivanju kolektivnih ugovora kojima je započelo odmrzavanje finansijsko-materijalnog položaja zaposlenih.
Prema njegovim rečima, pokrenuli smo se sa mrtve tačke, kako bi železnice ponovo postale lider u srpskoj privredi i regionu.
Predsednik Sindikata izvršnih službi srpskih železnica Nebojša Nikić rekao je da za 16 godina železničari prvi put imaju pravog ministra, izrazivši zahvalnost Zorani Mihajlović na trudu u vezi sa zaključivanjem kolektivnih ugovora.
Zaposlenima na železnici niko nije izašao u susret kao što je to uradila Zorana Mihajlović. Ovo je četvrti i do sada najbolji kolektivni ugovor koji pamtim, rekao je Nikić.
Četiri železnička preduzeća formirana 2015. godine – Infrastruktura železnice Srbije, Srbija kargo, Srbija voz i Železnice Srbije a.d. - danas su dobila prve kolektivne ugovore, koji su usklađeni sa novom organizacijom i novim sistematizacijama radnih mesta.
U pregovorima koji su započeti krajem januara, postignuta je saglasnost sindikata, poslovodstva i Ministarstva i ostvaren glavni cilj, a to je maksimalno poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih u postojećim uslovima, a posebno onih čija su zanimanja neophodna za redovno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja.
Zaključivanje kolektivnog ugovora za četiri železnička preduzeća je samo jedan, ali vrlo važan korak u zajedničkoj težnji Ministarstva, sindikata i poslovodstva da železnički sektor kroz nova ulaganja i zajednički rad svih povrati svoju poziciju na tržištu u vidu bezbednog, sigurnog, udobnog i kao nekada omiljenog prevoza, uz dalje unapređenje materijalnog položaja zaposlenih.