Ni tri dana po isteku roka, od petka, menadžment ove fabrike automobila u Kragujevcu nije obelodanio koliko njih se prijavilo za rad u njihovim fabrikama u inostranstvu.

Fijat još nije obelodanio broj radnika koji se prijavio za rad u inostranstvu


Ovo je za Danas potvrdio Saša Đorđević, predsednik Samostalnog sindikata Fijat automobila.

– Na žalost, Fijat se ni do danas, do 14 sati, nije oglasio povodom ovog pitanja, tako da mi u samostalnom sindikatu nemamo tu informaciju, a ne želimo da licitiramo sa „navodnim brojem radnika” i kakav i koliki je odziv, kaže Đorrđević.

Prošlog petka, on je Danasu najavio da ako se Fijat i Stelntis sa ovim brojem i tačnim informacijama o odlasku u inostanstvu ne obrate javnosti sindikat će i zvanično od poslovodstva zahtevati da objavi ove informacije.

Takođe, Đorđević najavljuje za sutra još jedan, u nizu, sastanak sa predstavnicima Vlade u Predsedništvu Srbije u Beogradu na kome će se razgovarati o daljoj sudbini radnika Fijata čiji status još uvek nije rešen i poznat.

Da podsetimo, za oko 1.000 Fijatovih radnika nuđene su dve opcije rada u instranstvu: dvogodišnji rad u kontinuitetu u nekoj od Stelantisovim fabrika u Evropi i druga koja važi samo za Slovačku u kojoj bi Kragujevčani radili u turnusima od tri meseca sa mesec dana pauze i povratka kući.

Oni koji ne prihvate ponudu biće proglašeni tehnološkim viškom Pre 10 dana 492 radnika Fijata su već dobili otpremnine.

Đorđević kao jednu od tema razgovora na sutrašnjem sastanku u Predsedništvu Srbije najavluje i odlazak i obilazak bivših Fijatovih radnika pogona u fabrikama Zastava Tervo iz Kragujevca i BSS-a (Borbeni složeni sistemi) iz Velike Plane, gde je najavljeno da će se u dogledno vreme zaposliti 400 Kragujevčana koji su izgubili posao u Fijatu.

– To je već dogovoreno, a ostaje samo da utanačimo i termin kada bismo obišli njihove proizvodne pogone kako bi što pre dali preporuke za zapošljavanje našim radnicima koji su ostali bez posla, ističe on.

Zastava Tervo iz Kragujevca je automobilska i odbrambena kompanija, specijalizovana za proizvodnju terenskih vozila dok velikoplanski BSS (Borbeni složeni sistemi) proizvodi složene borbene sisteme (poput haubice Nora i vozila Lazar 2), lovačku, sportsku i sačmarsku municije.