Nakon novog, ovoga puta sedmodnevnog zastoja, proizvodne i montažne trake u kragujevačkom Fijatu ponovo će biti pokrenute sutra. Do kraja godine, u fabrici u Kragujevcu predviđeno je, saznaje naš list, da proizvodne linije budu u funkciji još 23 radna dana – po osam u oktobru i novembru i sedam u decembru.

U kragujevačkom Fijatu proizvodne trake ponovo u pogonu


Tokom tog perioda, iz pogona će, s obzirom da sa traka silazi 416 gotovih vozila dnevno, da izađe nešto više od 9.500 automobila, što je za oko 3.000 vozila više no što je do skora bilo planirano.


Uoči poslednjeg proizvodnog zastoja, naime, u fabriku je stigla nova porudžbina za isporuku 3.000 automobila, zahvaljujući čemu je povećan broj radnih dana u oktobru i usled čega će posla za radnike Fijata u Kragujevcu biti i u poslednjem ovogodišnjem mesecu, što do skora nije bilo predviđeno.


Poslednji zastoj u kompaniji Fijat Krajsler automobili Srbija usledio je, podsetimo, svega dve sedmice posle gotovo sedmonedeljnog prekida proizvodnje – tronedeljnog kolektivnog godišnjeg odmora i potonjeg četvorosedmičnog plaćenog odsustva – uzrokovanog sve izraženijim padom plasmana Fijata 500L” i na evropskim tržištima.


Od početka godine do sada, u Kragujevcu je proizvedeno oko 30.000 vozila, te će u 2019. , uz predviđenih blizu 10.000 u poslednjem kvartalu, kupcima da bude isporučeno nekih 40.000 automobila sve tri verzije modela “500L”, što je za nekih 30 odsto manje nego lane.


U kragujevačkom Fijatu, inače, sve glasnije se, doznajemo, govori o novom modelu, i to znatno ozbiljnije od letošnjih najava, koje su se svodile na medijske špekulacije.


Novi model, koji bi se bazirao na modelu “Tipo”, a koji je, opet, zasnovan na platformi na kojoj se proizvodi i “500l”, iz pogona fabrike u Kragujevcu bi, prema tim najavama, mogao da počne da izlazi tokom naredne, ili početkom 2021. godine.


U Kragujevcu bi se, uz taj novi, najverovatnije SUV model (gradski džip), proizvodio i “500L” koji bi, u međuvremenu, ponovo bio restilizovan, odnosno dobio hibridnu verziju.


Pripreme za proizvodnju novog modela navodno bi trebalo da startuju u martu ili aprilu naredne godine. Da li će tako zaista i da bude, moglo bi da se zna već krajem ove ili početkom naredne godine, do kada bi, prema očekivanjima predstavnika zaposlenih u kragujevačkoj fabrici, menadžment Fijat Krajsler grupacije trebalo da saopšti investicioni plan kompanije za Srbiju (i Poljsku).