Putnici gradskog prevoza toliko često koriste vreme na putu do posla da šalju mejlove da bi to trebalo da se računa u radni dan, kažu istraživači.

Slanje mejlova od kuće do posla i obrnuto u prevozu treba da se računa u radni dan

Širi pristup bežičnom internetu u vozovima i raširena upotreba mobilnih telefona produžila je radni dan, navodi se u studiji Univerziteta Zapadna Engleska.

Studija je analizirala 5.000 putnika vozova na gradskim linijama u Londonu nakon što je bežični internet postao dostupniji.

Prema ovoj studiji, 54 odsto putnika koriste bežični internet u vozovima radi slanja mejlova u vezi sa svojim poslom.

Oni koji idu na posao slali su mejlove u vezi sa poslom kojih ih čeka, dok su oni koji su se vraćali završavali poslove koje nisu stigli u regularnom radnom vremenu.U studiji je analiziran uticaj bežičnog interneta koji je poboljšan u vozovima od Londona do Birmingema i Londona do Ajlsberija.

Pokazalo se da je bolji internet uticao na to da se produže radni sati i da ljudi u vozu koriste laptop računare i mobilne telefone.

Ovo istraživanje postavilo je pitanje o ravnoteži između posla i privatnog života i da li je zdravo produžavati radni dan kada ljudi rutinski odgovaraju na mejlove izvan redovnog radnog vremena, navodi Bi-Bi-Si.

Naučnici postavljaju pitanje, ako je put do posla postao praktično dio tog posla, zar onda ne bi trebalo da se prizna u radno vreme.