Otvaranje razvojnih centara, kao što je to najpre učinio nemački ZF, a potom najavili „Kontinental”, japanski „Nidek” i odnedavno američki „Rivijan” najbolja je moguća stvar za inženjersku struku jer se tu zapošljava samo visokoobrazovani kadar sa tehničkih fakulteta.

Lovci na talente u američkom „Rivijanu” traže kadrove po Srbiji


Profesor dr Vladimir Popović, dekan Mašinskog fakulteta u Beogradu, kaže da ne postoje nezaposleni mašinski inženjeri i da ga bar dve godine niko od studenata nije pitao da mu pomogne za posao.

– Većina njih se zapošljava ovde, čak i tokom studija, kao apsolventi. Upisujemo 680 studenata godišnje na svim studijskim programima, a godišnje naš fakultet završi oko 350 master inženjera. Nama mali broj njih odlazi u inostranstvo. Možda su išli pre pet ili deset godina, ali to više nije slučaj – naglašava Popović.

Prema njegovim rečima, Mašinski fakultet od početka učestvuje u priči oko dolaska „Rivijana”, koji proizvodi električna teretna vozila, a u Srbiji planira da otvori razvojni centar u kome će zaposliti oko 200 inženjera.

– Dva puta su nas posetili, predstavljen im je fakultet, a potom su razgovarali sa studentima sa raznih katedri, i to bez prisustva nastavnika. Bili su vrlo zadovoljni razgovorima sa studentima. Osim našeg, posetili su i Elektrotehničkih fakultet, kao i Fakultet organizacionih nauka. Ja sam imao sa njima tri sastanka. Dolazio je njihov čovek zadužen za ljudske resurse iz Londona i bio je veoma zadovoljan. Verujem da je i to razlog zašto su odlučili da ovde otvore razvojni centar jer će zaposliti veliki broj inženjera – navodi dekan Mašinskog fakulteta.

Za kompaniju kao što je „Rivijan” interesantni su studenti koji završe automatsko upravljanje, motorna vozila, dizajn u mašinstvu, motore, informacione tehnologije u mašinstvu, proizvodno mašinstvo...

– Otvaranje fabrike za državu je bolja opcija, ali što se tiče fakulteta, odnosno inženjera razvojni centar je najbolja varijanta. Manje-više će u tom razvojnom centru biti zaposlen visokoobrazovani kadar. To je dobar model. Nije dobro da se samo otvara fabrika, jer u proizvodnom pogonu se zapošljava od 10 do 20 inženjera. Jako je dobro što je ZF prvi povukao nogu otvorivši razvojni centar u Pančevu i zaposlio 150 inženjera – smatra Popović.