Stiv Džobs je uradio mnogo toga za uspeh. Naučio je tehnike meditacije, čitao neobične knjige i slušao 10 pesama koje su ga inspirirale i motivisale. Pomagao je i hiljadama drugih ljudi da postanu uspešniji i tokom tog procesa stvorio je jednu od najinovativnijih kompanija svih vremena.

Koristeći tri jednostavna pitanja stvorio je najinovativniju kompaniju svih vremena

Između ostalog, to je postigao redovno postavljajući svom timu ova pitanja:


Šta ne funkcioniše?

Šefovi retko kada postavljaju ovo jednostavno pitanje iz dva razloga: prvo, žele da izbegnu upiranje prstom, i drugo - fokusiranje na problem, a ne na rešenje ima tendenciju da sroza moral. Nažalost, izbegavanje ovih pitanja može prouzrokovati da mali problemi koji ostaju nespomenuti prerastu u konkretan problem.

Džobs je rešio tu dilemu tako što je sazivao radnike, postavljajući im pitanja "Šta ne funkcioniše?" i potom "Šta funkcioniše?" To mu je pomoglo da stekne uvid u problem i da iskoristi novu perspektivu kako bi doneo najbolju odluku.


Zašto ne funkcioniše?

Većina šefova zazire od ovog pitanja jer ne žele da ulaze previše u detalje, i jer žele da izbegnu da to pitanje preraste u besmislenu raspravu o tome ko je kriv. No Džobs je bio svestan da postavljanje pitanja "zašto" za ograničenja dizajna, proizvodnje i distribucije je ono što otvara vrata stalnoj inovaciji.

Prema jednoj priči, Džobs je koristio to pitanje da bi podstakao u to vreme nezamislivu ideju o lansiranju ajfona bez fizičke tastature.


Da li je ovo najbolje što se može učiniti?

Ovo pitanje je briljantno i delotvorno zbog onog što podrazumeva i načina na koji inspiriše. Kada ga je Džobs postavio, implicitno je konstatovao dve stvari: prvo, da zna da radnik dobro obavlja svoj posao, i drugo, da se neće zadovoljiti bilo čime što je ispod njegovog najboljeg mogućeg performansa. Ovo pitanje podstakne radnike da se ili obavežu kvalitetu svog rada, ili da revidiraju plan od početka.