Kompanija „Kasperski” planira da otvori kancelariju u Srbiji, potvrdili su za „Politiku” u ovoj ruskoj firmi koja se bavi razvojem softvera za bezbednost podataka u sajber prostoru.

„Kasperski” potvrdio da otvara kancelariju u Srbiji

„Trenutno smo angažovani oko završavanja planova u vezi sa tom namerom. U ovom trenutku, ne možemo dati više detalja”, odgovorili su imejlom.

Da je „Kasperski” zainteresovan za širenje na naše tržište saopštio je nedavno ministar za inovacije i tehnološki razvoj Nenad Popović posle sastanka sa njihovim rukovodstvom u Moskvi.

Popović je istakao da Srbija ima odlične mlade programere i da visoko profesionalni inženjeri predstavljaju naš ključni razvojni resurs kada je u pitanju privlačenje stranih investitora u oblasti inovacija i informacionih tehnologija.

U „Kasperskom” u ovom trenutku nisu spremni da otkriju više detalja o planovima za Srbiju, pa ni to kakav kadar nameravaju da zaposle. Kompanija zapošljava 4.000 ljudi, ima skoro 40 kancelarija u svetu i više od 400 miliona korisnika u 200 zemalja.

Popović je najavio da će rukovodstvo kompanije „Kasperski” uskoro posetiti Beograd, gde će posle sastanaka sa predstavnicima državnih institucija, privatnog sektora i srpskih univerziteta sagledati sve mogućnosti dolaska na tržište Srbije.

Popović je u saopštenju posle sastanka u Moskvi rekao da bi dolazak „Kasperskog” u Srbiju imao višestruku važnost, jer bi naši mladi inženjeri dobijali znanje od najboljih ruskih stručnjaka u ovoj oblasti.

U kompaniji čije je puno ime „Laboratorija Kasperski” odnosno „Kasperski lab” nisu mogli da otkriju koliki je broj korisnika njihovih proizvoda u Srbiji jer, kako navode, politika ne predviđa deljenje statistike u vezi sa regionalnim korisnicima.

Kompanija koju je 1997. osnovao Evgenij Kasperski sa ambicioznom misijom da „spase svet” od pretnji u informatičkom prostoru jedan je od lidera u oblasti sajber bezbednosti. Njihovi proizvodi bili su popularni i u SAD, doduše stalno pod lupom zbog sumnje da predstavljaju tajni špijunski alat Kremlja.

Te optužbe su kulminirale prošle godine kada je vladinim agencijama zabranjeno da ih koriste, a i neki američki maloprodajni lanci su ih samoinicijativno povukli.

U kompaniji smatraju da su na meti zbog zaoštrenih odnosa Moskve i Vašingtona, ili kako je jesenas u intervju za „Politiku” rekao Jevgenij Kasperski, „zato što u SAD postoji potreba da se napada nešto što je iz Rusije”.