Potpredsednik Vlade Republike Srbije i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović potpisala je danas kolektivne ugovore sa sindikatima i poslovodstvom četiri železnička preduzeća, koji će omogućiti bolje uslove rada za 11.228 zaposlenih na železnici.

Kolektivni ugovori za 11.228 radnika železnice

Mihajlović je podsetila na to da su zaposleni na železnici prošli kroz teške periode u prethodnih 30 do 40 godina i u svim tim teškim periodima bili su odgovorni prema svom preduzeću i državi.

Sve što smo radili u prethodne tri godine, radili smo zajedno, i ako postoje radnici kojima treba da se poklonim, to su sigurno radnici na železnici, naglasila je ona.

Predsednik Sindikata železničara Srbije Dragan Ranđelović izrazio je zahvalnost Ministarstvu i Vladi Srbije na potpisivanju kolektivnih ugovora kojima je započelo odmrzavanje finansijsko-materijalnog položaja zaposlenih.

Prema njegovim rečima, pokrenuli smo se sa mrtve tačke, kako bi železnice ponovo postale lider u srpskoj privredi i regionu.

Predsednik Sindikata izvršnih službi srpskih železnica Nebojša Nikić rekao je da za 16 godina železničari prvi put imaju pravog ministra, izrazivši zahvalnost Zorani Mihajlović na trudu u vezi sa zaključivanjem kolektivnih ugovora.

Zaposlenima na železnici niko nije izašao u susret kao što je to uradila Zorana Mihajlović. Ovo je četvrti i do sada najbolji kolektivni ugovor koji pamtim, rekao je Nikić.

Četiri železnička preduzeća formirana 2015. godine – Infrastruktura železnice Srbije, Srbija kargo, Srbija voz i Železnice Srbije a.d. - danas su dobila prve kolektivne ugovore, koji su usklađeni sa novom organizacijom i novim sistematizacijama radnih mesta.

U pregovorima koji su započeti krajem januara, postignuta je saglasnost sindikata, poslovodstva i Ministarstva i ostvaren glavni cilj, a to je maksimalno poboljšanje materijalnog položaja zaposlenih u postojećim uslovima, a posebno onih čija su zanimanja neophodna za redovno i bezbedno odvijanje železničkog saobraćaja.

Zaključivanje kolektivnog ugovora za četiri železnička preduzeća je samo jedan, ali vrlo važan korak u zajedničkoj težnji Ministarstva, sindikata i poslovodstva da železnički sektor kroz nova ulaganja i zajednički rad svih povrati svoju poziciju na tržištu u vidu bezbednog, sigurnog, udobnog i kao nekada omiljenog prevoza, uz dalje unapređenje materijalnog položaja zaposlenih.