Ponedeljak za veliki broj ljudi predstavlja najomraženiji dan u nedelji. Nakon dva dana odmaranja i uživanja, ponedeljkom sledi izvršavanje nagomilanih obaveza tokom vikenda, pa postaje jasnije zašto ponovni povratak u kancelariju mnogima teško pada.

Kako “preživeti” ponedeljak?

Ukoliko spadate u ovu grupu ljudi kojoj svaki novi ponedeljak predstavlja izvor velike nervoze i stresa, u nastavku teksta Vam donosimo nekoliko saveta kako biste na što lakši način „pregurali“ ovaj dan.


1. Promenite vikend navike

Stručnjaci tvrde da ukoliko tokom vikenda ležete i ustajete dosta kasnije u odnosu na ostale dane u nedelji, postoji velika verovatnoća da ste na taj način poremetili svoj bioritam, te vam zbog toga ponedeljak predstavlja psihički i fizički najteži radni dan. Malom promenom svojih navika tokom vikenda možete umnogome olakšati početak nedelje. Naravno, to ne znači da tokom vikenda ustajete u isto vreme kao i tokom radnih dana, već je sasvim dovoljno da spavate sat ili dva vremena duže nego inače.


2. Pripremite se unapred

Dobra organizacija i prethodna priprema za naredni radni dan učiniće da vam sam početak radne nedelje krene uigrano i bez kašnjenja. Dakle, sve ono što vam je neophodno za sutrašnji dan, kao što je odvajanje garderobe, pakovanje dokumenata ili priprema obroka – završite u nedelju uveče. Na ovaj način ponedeljak će početi sa mnogo manje stresa i bez gubljenja vremena i energije na spremanje za posao.


3. Ustanite ranije

Umesto višeminutnog odlaganja alarma za buđenje, potrudite se da ponedeljkom ustanete malo ranije nego ostalim radnim danima. Ukoliko ste prethodnog dana pripremili sve što vam je potrebno za novi radni dan, jutro posvetite onim aktivnostima koje vas ispunjavaju dobrom energijom. Šta god podrazumevali vaši jutarnji rituali, imaćete dovoljno vremena da ih obavite i krenete na posao raspoloženi i rasterećeni. Jutro je idealno vreme za kreiranje plana aktivnosti za predstojeći dan, pa zakoračite u nove radne pobede potpuno spremni i organizovani.


4. Kreirajne manje liste obaveza

Iako je neminovno da će vas u ponedeljak sačekati gomila obaveza, ipak izbegavajte da forsirate sebe i kreirate ogromne liste zadataka koje morate odraditi. Kada isped vas stoji predugačka lista radnih obaveza koje ste sebi nametnuli, možete skrenuti pažnju sa bitnih stvari i usmeriti svoju koncetraciju ka sporednim zadacima, što će se negativno odraziti na vašu efikasnost. Umesto toga, odredite prioritete i postavite ih kao jedine tačke u svom dnevnom planu, a ostalim obavezama se bavite tek nakon što obavite „goruće“ zadatke.


5. Pronađite motivaciju

Kako biste što lakše podneli početak radne nedelje, potrudite se da pronađete motivaciju i nagradite sebe na kraju dana. Šta god vas opušta i čini ispunjenim, bilo da je u pitanju šoping, određeni slatkiš, večera sa prijateljima ili nešto sasvim drugo, nagradite se time na kraju radnog vremena. Pronalaženje male motivacije će vam pomoći da posao završite sa mnogo više elana. Osim toga, znajući da vas nakon toliko obaveza čeka nešto u čemu ćete istinski uživati, učiniće da se tokom celog dana osećate bolje i raspoloženije. Možda vremenom i zavolite ponedeljak.